Headson werkt voor Mkb-organisaties die ondersteuning willen voor het verbeteren van hun bedrijfsresultaten of het behalen van hun groeidoelstellingen.

Organisatieontwikkeling van binnenuit

duurzame_inzetbaarheid

Organisatieverbetering werkt beter van binnenuit. Hoe kom je als bedrijf van een 7 naar een 9+ organisatie? Door werknemers en directie samen verantwoordelijkheid te laten nemen op basis van afspraken over processen, structuren én over gewenst gedrag. 

Met een concreet stappenplan bouwen we aan een hogere klanttevredenheid, hogere loyaliteit van klanten én hogere medewerkerstevredenheid: een win-win situatie.

Organisatie advies

Zoek je een ervaren adviseur voor verbetering van je  organisatieperformance? Naar aanleiding van jouw vragen en doelstellingen leveren we concrete oplossingen en een professioneel plan van aanpak op maat. 

Interim management

Zoek je een ervaren manager om de organisatieperformance op peil te houden of te verbeteren? Door onze brede ervaring op het gebied van management gaan snel en zeer gericht aan de slag met jouw team en kan je organisatie zich verder ontwikkelen.. 

Crisismanagement

Iedere ondernemer heeft zijn eigen uitdagingen, soms is er zelfs een crisissituatie. Dan moet je snel kunnen schakelen om er weer bovenop te komen. Crisismanagement is een aparte discipline in verandermanagement en een specialisme van headson.

Leiderschapschaps coaching

Welke leiderschapsstijl past het beste bij jouw organisatie en teams en hoe motiveer je jouw mensen om het beste uit zichzelf te halen? Onze ervaren leiderschapstrainers zorgen voor inzicht in leiderschap en teamdynammiek. Dat werkt. 

Mentorgesprekken

Voor ondernemers en directeuren. Wanneer je een organisatie aanstuurt heb je vaak weinig mogelijkheden om in vertrouwen je problemen of zorgen te bespreken. Omdat ik zelf lang managementposities heb bekleed en ondernemer ben snap ik waar je tegenaan loopt.  Hoe belangrijk is het om een klankbord te hebben,  

Talentontwikkeling

Voor hetzelfde geld betere medewerkers en mensen lang aan je bedrijf binden? Van onboarding van nieuwe medewerkers tot het inrichten van een beoordelingscyclus, als je medewerkers zichzelf ontwikkelen werken ze harder en effectiever. Daag ze positief uit met doelen die ze zelf stellen, en halen. Jij wilt innoveren? Begin dan bij je eigen team, er zit meer in je mensen dan je op het eerste gezicht ziet. Talent ontwikkeling is een prachtige tool die altijd geld oplevert. 

 

Groeistrategie

Hoe verbeter je als ondernemer of directeur op duurzame wijze de performance van jouw organisatie? Ga direct aan de slag met je groeistrategie door tools die ik heb ontwikkeld om jouw bedrijf onder de loep te nemen en om kansen en mogelijkheden voor organisatieverbetering en groei in kaart te brengen.

 

Strategisch plan

De meerwaarde van een strategisch plan is dat er een duidelijk beeld is waar je organisatie naar toe gaat. Je krijgt scherper naar welk punt je toewerkt en wat er voor nodig is om daar te komen.
Wat is de toegevoegde waarde, wat zijn de sterktes van jouw organisatie? Wat zijn de ontwikkelingen in de markt, waar liggen kansen en wat zijn bedreigingen? Wat zijn realistische doelen en wat wordt de strategie om deze doelen te bereiken? Allemaal cruciale vragen die de toekomst van je organisatie gaan bepalen.

 

 

 

Cirisimanagment_gratis

Medewerkersonderzoek

Wil je weten hoe de medewerkers hun werk ervaren en of zij tevreden zijn over hun werk en jouw organisatie? Het medewerkersonderzoek geeft inzicht en aanbevelingen over verbeteracties. Ons doel is dat je daadwerkelijk handvatten krijgt om samen met je medewerkers de organisatie te verbeteren. Van binnenuit dus.

 

Marktonderzoek

Wil je een beter beeld van de behoeften van je(potentiële) klanten, de ontwikkelingen, kansen en bedreigingen in de markt? We beantwoorden je onderzoeksvraag door verschillende informatiebronnen te combineren. Vaak is in de eigen organisatie veel bekend over de markt. Door vervolgens extra informatie te verkrijgen via internet, bij brancheorganisaties, leveranciers, klanten en relaties komt nieuwe informatie voor je organisatie beschikbaar. Deze informatie is een belangrijk onderdeel bij het bepalen van de te nemen strategische stappen voor je organisatie. Esther Visser is bij ons dé specialist op dit terrein.

 

Klantenonderzoek

Wat waarderen klanten precies? Waar liggen nog verbeterpunten? We adviseren en begeleiden organisaties bij de implementatie van verbeteracties. Kwalitatief of kwantitatief onderzoek of een combinatie van beiden? Wij verzorgen hoogwaardige persoonlijke, telefonische en online interviews. Uitkomsten van het klanttevredenheidsonderzoek zijn behalve verbeterpunten ook inzicht in welke ontwikkelingen en wensen er zijn bij klanten en potentiële relaties. Zo verdient een klantenonderzoek zich vaak dubbel en dwars terug.

Headson, voor bedrijven die willen groeien van binnenuit

Verandermanager nodig?

Verandering werkt beter als het gedragen en bedacht wordt door je medewerkers. Organisaties leveren meer kwaliteit met de juiste structuur. Van mentorgesprek,  talentontwikkeling, anders leren werken of interim opdrachten. Onze specialisten leveren waar voor hun geld. Meetbaar!

crisismanagement